Linie lotnicze Aeroméxico zostały najbardziej punktualnym operatorem lotniczym świata w styczniu. Na podium globalnego rankingu uplasowały się także Iberia i Qatar Airways. Europę w czołowej „10” reprezentowały także Turkish Airlines i Wizz Air Malta.
W całym 2024 roku linie lotnicze
Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata, wykonawszy 196 911 rejsów i notując „terminowość” przylotów na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również liderem pierwszego notowania w tym roku – linie wykonały 15 816 lotów, a 89,20 proc. samolotów doleciało do portu docelowego „o czasie”. Pozostałe miejsca na podium globalnego rozdania zajęły Iberia i Qatar Airways, które wykonywały odpowiednio 14 079 i 16 385 lotów, notując punktualność przylotów na poziomie 85,82 i 85,54 proc.
Czwartą i piątą lokatę zajęły Saudia i Turkish Airlines, które zrealizowały odpowiednio 16 376 i 30 818 operacji lotniczych. Samoloty saudyjskiego przewoźnika w porcie docelowym wylądowały zgodnie z rozkładem w 84,51 proc. przypadków, a w przypadku tureckich linii było to 84 proc. Pozostałe miejsca w najlepszej „10” globalnego rankingu zajęli następujący operatorzy: LATAM Airlines (liczba lotów: 47 661; terminowość: 83,90 proc.), Hainan Airlines (24 116; 83,51 proc,), Wizz Air Malta (10 953; 83,40 proc.), Delta Air Lines (132 099; 81,06 proc.) i Azul (26 879; 80,96 proc.).
Najbardziej „punktualnym” operatorem w Europie okazały się Iberia Express, które zrealizowały 3 431 lotów i które odnotowały terminowość na poziomie 87,59 proc. Drugie miejsce w rankingu linii ze Starego Kontynentu przypadło ITA Airwyas. Przewoźnik wykonał 10 210 rejsów, a 87,40 proc. przylotów odbyło się „o czasie”. Najniższe miejsce na podium przypadło liniom Vueling – hiszpański operator, zrealizowawszy 14 564 operacje, osiągnął punktualność na poziomie 87,31 proc.
Dalsze miejsca w czołowej „10” Europy zajęły linie: Iberia (14 079; 85,82 proc.), Austrian Airlines (7 398, 85,17 proc.), Air Europa (5 416; 84,99 proc.), Turkish Airlines (30 818; 84 proc.), SunExpress (4 686; 83,98 proc.). Dziewiątą lokatę przypadła Wizz Air Malta. Spółka-córka węgierskiego przewoźnika wykonała 10 953 rejsy, a 83,40 proc. samolotów wylądowało w porcie docelowym „o czasie”. Ostatnie miejsce zajęła Lufthansa, która wykonała 25 894 loty, a punktualność wyniosła 79,37 proc.